Pomoc psychologiczno – pedagogiczna

Agresja nasza powszechna – jak sobie z nią radzić?

      • Diagnozowanie przyczyn uczniowskich zachowań agresywnych w konkretnych sytuacjach wychowawczych
      • Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela przyczyniają się do eskalacji, a które – do wyciszania negatywnych emocji u uczniów
      • Proste techniki opanowania agresji własnej i uczniowskiej w konkretnych, trudnych sytuacjach wychowawczych
      • Sposoby reagowania w przypadku zaobserwowania aktów agresji w swojej placówce, lub w przypadku zgłoszenia takiej sytuacji ze strony ucznia-ofiary szkolnej przemocy

      W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
      W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
      wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

      3 h

      Wprowadzenie do metody tutoringu w szkole podstawowej/przedszkolu

       

      • Na czym polega tutoring w szkole/przedszkolu?
      • Rodzaje tutoringu szkolnego – rozwojowy, naukowy, artystyczny
      • Jak przez dialog rozwijać ucznia i motywować go do nauki?
      • Spotkania tutorskie

      W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
      W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
      wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

      3 h

      Jak uczynić działania wychowawcze skutecznymi?

       

      • skuteczne strategie wychowawcze i korygujące
      • kierowanie zachowaniem uczniów
      • utrzymanie dyscypliny podczas lekcji

      W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
      W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
      wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

      3 h

      Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole/przedszkolu

       

      • Rozporządzenie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
      • Zadania dyrektora szkoły w organizacji i koordynowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
      • Zindywidualizowana ścieżka kształcenia a indywidualne nauczanie. 

      W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
      W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
      wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

      3 h

      Uczeń z trudnymi zachowaniami w szkole

          • Systemowe podejście do rozwiązywania problemów zaburzeń zachowania uczniów,
          • Diagnoza problemu – różnicowanie zaburzeń zachowania z innymi zaburzeniami,
          • Zasady budowania strategii korygujących dla dziecka w środowisku szkolnym i rodzinnym

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

          3 h

          Trudny uczeń w klasie – problemy i wyzwania w pracy nauczyciela?

           

          • Diagnozowanie przyczyn, trudnych dla nauczyciela uczniowskich zachowań w konkretnych sytuacjach wychowawczych
          • Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela przyczyniają się do eskalacji, a które – do wyciszania negatywnych emocji i zachowań u uczniów
          • Proste techniki opanowania własnych negatywnych emocji i zaprezentowanie asertywnej postawy wobec uczniów w sytuacjach trudnych wychowawczo
          • Asertywne i konstruktywne komunikowanie się z rodzicami/opiekunami ucznia trudnego

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów. 

          3 h

          Najtrudniejszy klient szkoły: rodzic

           

          • Diagnozowanie wewnętrzne i zewnętrzne trudności, które wpływają na relacje między nauczycielem a rodzicem ucznia
          • Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela wpływające negatywnie a jakie pozytywnie na relację z rodzicami
          • Wybrane socjotechniki wpływające na poprawę komunikacji i relacji między nauczycielem a rodzicem

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

          3 h

          Na obcej planecie – zrozumieć nastolatka

           

          • Konstrukcja psychofizyczna młodzieży w okresie adolescencji, w oparciu o wybrane zagadnienia psychologii rozwojowej
          • Kontekst socjologiczny współczesnego funkcjonowania młodzieży, podstawowe rozbieżności w funkcjonowaniu pokoleń X,Y, Z
          • Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela wpływające negatywnie jak i pozytywnie na relację z nastoletnimi uczniami

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

          3 h

          AKCJA – INTEGRACJA. Integracja zespołów klasowych i grup nieformalnych

           

          • Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela sprzyjają integracji zespołu
          • Przykłady ćwiczeń i zabaw integrujących grupę, zwiększających stopień wzajemnej znajomości
          • Wybrane ćwiczenie w konkretnej sytuacji trudnej wychowawczo

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

          3 h

          Dziecko o wysokich potencjałach rozwojowych – wyzwania w pracy nauczyciela

           

          • Dziecko o wysokich potencjałach rozwojowych funkcji poznawczych
          • Diagnozowanie specyficznych potrzeb edukacyjnych i emocjonalnych dzieci
          • Zagadnienia syndromu nieadekwatnych osiągnięć i jego przyczyny
          • Planowanie pracy z dzieckiem zdolnym
          • Ćwiczenia i zadania stymulujące potencjały rozwojowe funkcji poznawczych dziecka

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

          3 h

          Trening umiejętności komunikacyjnych i kształtowania postawy asertywnej

           

          • Umiejętności komunikacyjne oraz dotyczące alternatywnych form rozwiązywania konfliktów (elementy procesu mediacyjnego, elementy Treningu Zastępowania Agresji)
          • Proste techniki opanowania własnych negatywnych emocji i zaprezentowania asertywnej postawy w trudnych sytuacjach interpersonalnych
          • Diagnozowanie wewnętrznych i zewnętrznych trudności, które wpływają na relacje między nauczycielem a uczniem, rodzicem ucznia lub współpracownikami

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów. 

          3 h

          Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole i placówkach oświatowych

           

          • Idea dzielenia się „dobrymi praktykami” – rozwiązania, które zostały wdrożone i sprawdzone w macierzystych placówkach uczestników
          • Autoewaluacja własnych działań wychowawczych, jej ocena i dyskusja z pozostałym członkami grupy, w celu weryfikacji i doskonalenia swoich kompetencji zawodowych i personalnych
          • Umiejętności komunikacyjne oraz alternatywne formy rozwiązywania konfliktów (elementy procesu mediacyjnego, elementy Treningu Zastępowania Agresji)
          • Wiedza w zakresie zagadnień psychologii wychowawczej, rozwojowej i społecznej
          • Informacja pomiędzy uczestnikami dotyczących ważnych dla ich pracy bieżących wydarzeń, szkoleń i innych źródeł inspiracji

          W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
          W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
          wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów. 

          3 h

          Masz jakieś pytania?

          Skontaktuj sie z nami