Pomoc psychologiczno – pedagogiczna
Agresja nasza powszechna – jak sobie z nią radzić?
- Diagnozowanie przyczyn uczniowskich zachowań agresywnych w konkretnych sytuacjach wychowawczych
- Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela przyczyniają się do eskalacji, a które – do wyciszania negatywnych emocji u uczniów
- Proste techniki opanowania agresji własnej i uczniowskiej w konkretnych, trudnych sytuacjach wychowawczych
- Sposoby reagowania w przypadku zaobserwowania aktów agresji w swojej placówce, lub w przypadku zgłoszenia takiej sytuacji ze strony ucznia-ofiary szkolnej przemocy
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Wprowadzenie do metody tutoringu w szkole podstawowej/przedszkolu
- Na czym polega tutoring w szkole/przedszkolu?
- Rodzaje tutoringu szkolnego – rozwojowy, naukowy, artystyczny
- Jak przez dialog rozwijać ucznia i motywować go do nauki?
- Spotkania tutorskie
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Jak uczynić działania wychowawcze skutecznymi?
- skuteczne strategie wychowawcze i korygujące
- kierowanie zachowaniem uczniów
- utrzymanie dyscypliny podczas lekcji
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole/przedszkolu
- Rozporządzenie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- Zadania dyrektora szkoły w organizacji i koordynowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- Zindywidualizowana ścieżka kształcenia a indywidualne nauczanie.
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Uczeń z trudnymi zachowaniami w szkole
- Systemowe podejście do rozwiązywania problemów zaburzeń zachowania uczniów,
- Diagnoza problemu – różnicowanie zaburzeń zachowania z innymi zaburzeniami,
- Zasady budowania strategii korygujących dla dziecka w środowisku szkolnym i rodzinnym
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Trudny uczeń w klasie – problemy i wyzwania w pracy nauczyciela?
- Diagnozowanie przyczyn, trudnych dla nauczyciela uczniowskich zachowań w konkretnych sytuacjach wychowawczych
- Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela przyczyniają się do eskalacji, a które – do wyciszania negatywnych emocji i zachowań u uczniów
- Proste techniki opanowania własnych negatywnych emocji i zaprezentowanie asertywnej postawy wobec uczniów w sytuacjach trudnych wychowawczo
- Asertywne i konstruktywne komunikowanie się z rodzicami/opiekunami ucznia trudnego
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Najtrudniejszy klient szkoły: rodzic
- Diagnozowanie wewnętrzne i zewnętrzne trudności, które wpływają na relacje między nauczycielem a rodzicem ucznia
- Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela wpływające negatywnie a jakie pozytywnie na relację z rodzicami
- Wybrane socjotechniki wpływające na poprawę komunikacji i relacji między nauczycielem a rodzicem
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Na obcej planecie – zrozumieć nastolatka
- Konstrukcja psychofizyczna młodzieży w okresie adolescencji, w oparciu o wybrane zagadnienia psychologii rozwojowej
- Kontekst socjologiczny współczesnego funkcjonowania młodzieży, podstawowe rozbieżności w funkcjonowaniu pokoleń X,Y, Z
- Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela wpływające negatywnie jak i pozytywnie na relację z nastoletnimi uczniami
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
AKCJA – INTEGRACJA. Integracja zespołów klasowych i grup nieformalnych
- Rodzaje postaw, zachowania i komunikaty nauczyciela sprzyjają integracji zespołu
- Przykłady ćwiczeń i zabaw integrujących grupę, zwiększających stopień wzajemnej znajomości
- Wybrane ćwiczenie w konkretnej sytuacji trudnej wychowawczo
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Dziecko o wysokich potencjałach rozwojowych – wyzwania w pracy nauczyciela
- Dziecko o wysokich potencjałach rozwojowych funkcji poznawczych
- Diagnozowanie specyficznych potrzeb edukacyjnych i emocjonalnych dzieci
- Zagadnienia syndromu nieadekwatnych osiągnięć i jego przyczyny
- Planowanie pracy z dzieckiem zdolnym
- Ćwiczenia i zadania stymulujące potencjały rozwojowe funkcji poznawczych dziecka
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Trening umiejętności komunikacyjnych i kształtowania postawy asertywnej
- Umiejętności komunikacyjne oraz dotyczące alternatywnych form rozwiązywania konfliktów (elementy procesu mediacyjnego, elementy Treningu Zastępowania Agresji)
- Proste techniki opanowania własnych negatywnych emocji i zaprezentowania asertywnej postawy w trudnych sytuacjach interpersonalnych
- Diagnozowanie wewnętrznych i zewnętrznych trudności, które wpływają na relacje między nauczycielem a uczniem, rodzicem ucznia lub współpracownikami
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole i placówkach oświatowych
- Idea dzielenia się „dobrymi praktykami” – rozwiązania, które zostały wdrożone i sprawdzone w macierzystych placówkach uczestników
- Autoewaluacja własnych działań wychowawczych, jej ocena i dyskusja z pozostałym członkami grupy, w celu weryfikacji i doskonalenia swoich kompetencji zawodowych i personalnych
- Umiejętności komunikacyjne oraz alternatywne formy rozwiązywania konfliktów (elementy procesu mediacyjnego, elementy Treningu Zastępowania Agresji)
- Wiedza w zakresie zagadnień psychologii wychowawczej, rozwojowej i społecznej
- Informacja pomiędzy uczestnikami dotyczących ważnych dla ich pracy bieżących wydarzeń, szkoleń i innych źródeł inspiracji
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Masz jakieś pytania?
Skontaktuj sie z nami