Proces dydaktyczny, w tym ocenianie i egzaminowanie

ABC oceniania kształtującego - wykład z elementami pogadanki

    • Omówienie 5 strategii oceniania kształtującego
    • Techniki oceniania kształtującego i uzasadnienie ich skuteczności
    • Dlaczego ocenianie kształtujące jest takie skuteczne?

     

    W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

    3 h

    Analiza wyników egzaminów zewnętrznych

     

    • Badania wewnątrzszkolne i analiza wyników egzaminów zewnętrznych – wymaganiem państwa wobec szkół
    • Źródła i zawartość informacji o wynikach egzaminów – czyli jak czytać i wykorzystywać analizy, sprawozdania i raporty
    • Analiza i interpretacja wykorzystywanych do komunikowania wyników: wskaźników statystycznych, skali centylowej, skali staninowej oraz wskaźników EWD
    • Analiza jakościowa wyników w oparciu o wskaźniki łatwości zadań egzaminacyjnych oraz plan i kartotekę testu
    • Interpretacja informacji o wynikach egzaminu zewnętrznego zestawiona z analizą kontekstową
    • Budowanie programu naprawczego

    W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

     

    3 h

    Planowanie pracy dydaktycznej - formułowanie zadań przedmiotowych i interdyscyplinarnych

     

    • Planowanie procesu dydaktycznego w oparciu o wymagania podstawy programowej
    • Weryfikacja zgodności programów nauczania z podstawą programową
    • Rozkład materiału a plan wynikowy
    • Typy zadań egzaminacyjnych (test ósmoklasisty) i ich poprawne konstruowanie
    • Konstruowanie zadań przedmiotowych i interdyscyplinarnych w oparciu o podstawę programową

    W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów. 

    3 h

    Egzamin ósmoklasisty czyli co każdy nauczyciel, uczeń i rodzic wiedzieć powinien?

     

    • Podstawy prawne egzaminu ósmoklasisty – co ważne dla szkoły, uczniów i rodziców
    • Formuła egzaminu ósmoklasisty – najważniejsze problemy proceduralne,
    • Dostosowanie warunków i formy egzaminu do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Struktura arkuszy standardowych i dla uczniów z dysfunkcjami
    • Wymagania egzaminacyjne a zadania i kryteria oceniania

    W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

    3 h

    Jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego - planowanie pracy nauczyciela polonisty

     

    • Co sprawdza egzamin ósmoklasisty –zmiana paradygmatu wymagań egzaminacyjnych
    • Zadania egzaminacyjne a podstawa programowa
    • Formuła poleceń do zadań zamkniętych i strategie rozwiązywania zadań
    • Formuła poleceń do zadań otwartych i strategie rozwiązywania zadań
    • Kryteria oceniania zadań otwartych a metody pracy z uczniami

     W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

    3 h

    Jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty z matematyki – planowanie pracy nauczyciela matematyki

     

    • Co sprawdza egzamin ósmoklasisty –zmiana paradygmatu wymagań egzaminacyjnych
    • Zadania egzaminacyjne a podstawa programowa
    • Formuła poleceń do zadań zamkniętych i strategie rozwiązywania zadań
    • Formuła poleceń do zadań otwartych i strategie rozwiązywania zadań
    • Kryteria oceniania zadań otwartych a metody pracy z uczniami

    W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

    3 h

    Jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka obcego – planowanie pracy nauczyciela języka obcego

     

    • Co sprawdza egzamin ósmoklasisty –zmiana paradygmatu wymagań egzaminacyjnych
    • Zadania egzaminacyjne a podstawa programowa
    • Formuła poleceń do zadań zamkniętych i strategie rozwiązywania zadań
    • Formuła poleceń do zadań otwartych i strategie rozwiązywania zadań
    • Kryteria oceniania zadań otwartych a metody pracy z uczniami

    W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

    3 h

    Ocenianie kształtujące jest motywujące – wprowadzenie RP do oceniania kształtującego

     

    • Mechanizmy psychologiczne warunkujące aktywność własną jednostki
    • Strategie oceniania kształtującego i ich motywacyjny charakter
    • Przegląd najpopularniejszych technik oceniania kształtującego i
    • OK jako strategia nauczania o motywacyjnym charakterze – refleksja i plan wdrożenia.

    W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
    W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
    wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.

    3 h

    Strategie oceniania kształtującego – warsztaty przygotowujące zespół nauczycieli do wdrażania oceniania kształtującego

        • Spotkanie nr 1: Koncepcja OK w zarysie, strategia pierwsza OK i przynależne jej techniki
        • Spotkanie nr 2: Strategia druga OK i przynależne jej techniki
        • Spotkanie nr 3: Informacja zwrotna – ćwiczenia praktyczne
        • Spotkanie nr 4: Strategie czwarta i piąta wraz z technikami

        W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
        W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
        wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów. 

        3 h

        Masz jakieś pytania?

        Skontaktuj sie z nami