Proces dydaktyczny, w tym ocenianie i egzaminowanie
ABC oceniania kształtującego - wykład z elementami pogadanki
- Omówienie 5 strategii oceniania kształtującego
- Techniki oceniania kształtującego i uzasadnienie ich skuteczności
- Dlaczego ocenianie kształtujące jest takie skuteczne?
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
- Badania wewnątrzszkolne i analiza wyników egzaminów zewnętrznych – wymaganiem państwa wobec szkół
- Źródła i zawartość informacji o wynikach egzaminów – czyli jak czytać i wykorzystywać analizy, sprawozdania i raporty
- Analiza i interpretacja wykorzystywanych do komunikowania wyników: wskaźników statystycznych, skali centylowej, skali staninowej oraz wskaźników EWD
- Analiza jakościowa wyników w oparciu o wskaźniki łatwości zadań egzaminacyjnych oraz plan i kartotekę testu
- Interpretacja informacji o wynikach egzaminu zewnętrznego zestawiona z analizą kontekstową
- Budowanie programu naprawczego
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Planowanie pracy dydaktycznej - formułowanie zadań przedmiotowych i interdyscyplinarnych
- Planowanie procesu dydaktycznego w oparciu o wymagania podstawy programowej
- Weryfikacja zgodności programów nauczania z podstawą programową
- Rozkład materiału a plan wynikowy
- Typy zadań egzaminacyjnych (test ósmoklasisty) i ich poprawne konstruowanie
- Konstruowanie zadań przedmiotowych i interdyscyplinarnych w oparciu o podstawę programową
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Egzamin ósmoklasisty czyli co każdy nauczyciel, uczeń i rodzic wiedzieć powinien?
- Podstawy prawne egzaminu ósmoklasisty – co ważne dla szkoły, uczniów i rodziców
- Formuła egzaminu ósmoklasisty – najważniejsze problemy proceduralne,
- Dostosowanie warunków i formy egzaminu do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Struktura arkuszy standardowych i dla uczniów z dysfunkcjami
- Wymagania egzaminacyjne a zadania i kryteria oceniania
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego - planowanie pracy nauczyciela polonisty
- Co sprawdza egzamin ósmoklasisty –zmiana paradygmatu wymagań egzaminacyjnych
- Zadania egzaminacyjne a podstawa programowa
- Formuła poleceń do zadań zamkniętych i strategie rozwiązywania zadań
- Formuła poleceń do zadań otwartych i strategie rozwiązywania zadań
- Kryteria oceniania zadań otwartych a metody pracy z uczniami
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty z matematyki – planowanie pracy nauczyciela matematyki
- Co sprawdza egzamin ósmoklasisty –zmiana paradygmatu wymagań egzaminacyjnych
- Zadania egzaminacyjne a podstawa programowa
- Formuła poleceń do zadań zamkniętych i strategie rozwiązywania zadań
- Formuła poleceń do zadań otwartych i strategie rozwiązywania zadań
- Kryteria oceniania zadań otwartych a metody pracy z uczniami
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Jak przygotować uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka obcego – planowanie pracy nauczyciela języka obcego
- Co sprawdza egzamin ósmoklasisty –zmiana paradygmatu wymagań egzaminacyjnych
- Zadania egzaminacyjne a podstawa programowa
- Formuła poleceń do zadań zamkniętych i strategie rozwiązywania zadań
- Formuła poleceń do zadań otwartych i strategie rozwiązywania zadań
- Kryteria oceniania zadań otwartych a metody pracy z uczniami
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Ocenianie kształtujące jest motywujące – wprowadzenie RP do oceniania kształtującego
- Mechanizmy psychologiczne warunkujące aktywność własną jednostki
- Strategie oceniania kształtującego i ich motywacyjny charakter
- Przegląd najpopularniejszych technik oceniania kształtującego i
- OK jako strategia nauczania o motywacyjnym charakterze – refleksja i plan wdrożenia.
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Strategie oceniania kształtującego – warsztaty przygotowujące zespół nauczycieli do wdrażania oceniania kształtującego
- Spotkanie nr 1: Koncepcja OK w zarysie, strategia pierwsza OK i przynależne jej techniki
- Spotkanie nr 2: Strategia druga OK i przynależne jej techniki
- Spotkanie nr 3: Informacja zwrotna – ćwiczenia praktyczne
- Spotkanie nr 4: Strategie czwarta i piąta wraz z technikami
W celu zagwarantowania jakości i efektywności szkoleń zajęcia warsztatowe prowadzone są dla grup maksymalnie 30 osobowych.
W przypadku liczby uczestników ponad 30 i maksymalnie do 50 osób możliwe są dwa warianty:
wykład ekspercki – 2 h dydaktyczne lub podział uczestników na dwie grupy i zamówienie dwóch warsztatów.
3 h
Masz jakieś pytania?
Skontaktuj sie z nami